• Bij bestelingen boven de €100,- geen bezorgkosten! (Nederland) 

  • Een product in het echt zien? Bezoek onze Showroom!

  • Heeft u een vraag? 0346-724004

Webshop keurmerk van Badkamer.nl

0

Bekijk winkelmand
Webshop keurmerk van Badkamer.nl
  • Bij bestelingen boven de €100,- geen bezorgkosten! (Nederland) 

  • Een product in het echt zien? Bezoek onze Showroom!

  • Heeft u een vraag? 0346-724004

Webshop keurmerk van Badkamer.nl

0

excl. verzendkosten

Bekijk winkelmand
 
Geesa introduceert collectie badkameraccessoires ontworpen door Marcel Wanders

Geesa introduceert collectie badkameraccessoires ontworpen door Marcel Wanders

14 jaar geleden geplaatst

Japans gedicht inspireert tot nieuwe collectie badkameraccessoires

Geesa heeft op de ISH in Frankfurt, de grootste internationale sanitair beurs, een nieuwe collectie badkameraccessoires die ontwikkeld is in samenwerking met topontwerper Marcel Wanders gepresenteerd. De samenwerking tussen Geesa en Marcel Wanders heeft geleid tot een collectie badkameraccessoires met een internationale allure waarvan de fraai ontworpen details de hele badkamer naar een hoger niveau tillen. De lijn wordt op de markt gebracht onder de naam ‘Haiku’.

Haiku

Een Haiku is van origine een Japans, visueel gedicht. Volgens directeur Ben van der Steen van Geesa sluit de Haiku-collectie hierop aan en is het “poëzie voor de badkamer; onweerstaanbare sanitair juwelen die overal zullen schitteren.” De Haiku collectie kent een vrije opzet en laat verrassende combinaties toe van verschillende materialen als hoogglans chroom, wit keramiek en donker wengé hout. De collectie omvat meer dan 40 verschillende artikelen die tegelijkertijd veel keuzevrijheid maar ook eenheid in vorm bieden. Strakke en organische vormen kunnen in deze lijn gecombineerd worden. De strakke lijnen van het planchet bijvoorbeeld, contrasteren met de bijna wulpse vormen van het keramiek, maar vormen tegelijkertijd een harmonieus geheel. Diverse artikelen zijn voorzien van een magneet waardoor ze onverstoorbaar kunnen blijven staan. De lijn kan ook buiten de badkamer gebruikt worden; behalve de artikelen die je in de badkamer verwacht, zijn er in de collectie bijvoorbeeld ook een champagnekoeler, een kandelaar, vazen en fotolijstjes opgenomen.

                          

Mix tussen Oosten en Westen

Voor topontwerper Marcel Wanders hebben de drie delen van een Japanse Haiku ieder voor zich inhoud en betekenis, waarbij ze gezamenlijk kunnen leiden tot onvergetelijke poëzie. “Dingen zijn niet mooi of lelijk op zich… dingen worden wat ze kunnen zijn in de context van hun omgeving. De serie badkameraccessoires die ik voor Geesa heb ontworpen betreffen het soort beeldende poëzie die mij in de Haiku zo vervoert. De Haiku is het resultaat van nauwkeurig waarnemen en liefdevolle zorg. Een Haiku is niet zomaar een klein gedicht van drie regels met 5-7-5 lettergrepen ieder. Even zo belangrijk is de verwondering en de haast kinderlijke verbazing die er uit spreekt. Haiku lezen wil zeggen ‘de indrukken ondergaan’. Haiku heeft niet veel uitleg noch intellectueel gedoe nodig. En hetzelfde geldt voor de Haiku serie die ik heb ontworpen.”

Omvangrijke collectie

De Haiku collectie bestaat onder andere uit chromen en houten planchetten, glashouders, handdoekringen, toiletrolhouders, toiletborstelhouders, diverse haken, zeepdispensers, vazen en verder een badgreep, spiegel, champagnekoeler, waxinelichthouder, kandelaars  en een fotolijst.

De Haiku collectie wordt rond de zomer van 2011 op de markt gebracht.

Over Geesa

Geesa is al 125 jaar actief met badkameraccessoires en marktleider in Nederland in het professionele segment. De samenwerking met topontwerper Marcel Wanders is het resultaat van de nieuwe, innovatieve koers van Geesa. Met de slogan ‘Dutch Detail’ richt Geesa zich nog meer op de details in de badkamer. Deze kleine accessoires zijn onlosmakelijk verbonden met de uitstraling van de badkamer en zijn in dat opzicht net zo beeldbepalend als het geheel. Met de Haiku collectie benadrukt Geesa haar passie voor design, met een duidelijke knipoog naar de Nederlandse roots: ‘Design met Dutch DNA’. Een Nederlands karakter als garantie voor kwaliteit en klasse.

Over Marcel Wanders

Marcel Wanders is product- en interieurontwerper die internationale bekendheid verwierf met de Knottend Chair, die hij in 1996 voor Droog Design ontwierp. Zijn werk is alomtegenwoordig; de ontwerpen worden wereldwijd geproduceerd door toonaangevende bedrijven waaronder Flos, Alessi, Puma, KLM Royal Dutch Airlines, MAC Cosmetics, Cappellini, B Italia, Moroso en Target. Wanders is medeoprichter van het succesvolle designlabel Moooi, waarvan hij tevens art director is. Additioneel ontwerpt hij voor architectonische projecten waaronder het Kameha Grand hotel in Bonn, het Mondriaan South Beach hotel in Miami en de Villa Moda winkel in Bahrein. www.marcelwanders.com

Badkamer.nl krijgt van 40 klanten gemiddeld een 8.8! Deel uw eigen ervaringen
.