• Bij bestellingen boven de €100 geen bezorgkosten! (Nederland)

  • Een product in het echt zien? Bezoek onze showroom

  • Contact, klik hier voor onze openingstijden, heeft u een vraag? 0346 - 724 004

Webshop keurmerk van Badkamer.nl

0

Bekijk winkelmand
Webshop keurmerk van Badkamer.nl
  • Bij bestellingen boven de €100 geen bezorgkosten! (Nederland)

  • Een product in het echt zien? Bezoek onze showroom

  • Contact, klik hier voor onze openingstijden, heeft u een vraag? 0346 - 724 004

Webshop keurmerk van Badkamer.nl

0

excl. verzendkosten

Bekijk winkelmand
 
UNETO-VNI trots op kijkcijfers van de Ultieme woondroom

UNETO-VNI trots op kijkcijfers van de Ultieme woondroom

12 jaar geleden geplaatst

de Ultieme woondroom

UNETO-VNI, de ondernemersorganisatie voor de installatietechniek en de technische detailhandel, is bijzonder trots op de kijkcijfers van het tv-programma 'de ULTIEME woondroom' dat sinds woensdag 24 september wekelijks bij SBS6 te zien is. Het programma is een initiatief wat volledig wordt getrokken door UNETO-VNI in samenwerking met de sponsoren OTIB, DRAKA, ABB, MOELLER en de SEI (Stichting Erkenningen Installatiebedrijven). De eerste aflevering op woensdag 24 september trok maar liefst 903.000 kijkers. Vervolgens keken tijdens de tweede aflevering zelfs meer dan 1 miljoen kijkers naar het tv-programma, dat bedoeld is om het imago van de installatiebranche te verbeteren. De kijkcijfers van aflevering 3, 4, 5 schommelden ook rondom de miljoen kijkers inclusief de herhaling van elke zaterdag. Aflevering 6 van afgelopen woensdag kreeg ruim 1.027.000 kijkers met een marktaandeel van 16,2%.

UNETO-VNI wil met 'de ULTIEME woondroom' niet alleen het imago van de installatiebranche verbeteren. Het programma moet ook jongeren erop attenderen dat werken in de installatiebranche leuk is en perspectief biedt voor de toekomst. Ook bij consumenten moet de serie bewustzijn creëren over het belang van techniek in de samenleving.

Het vakteam lost onhoudbare situaties op

Iedere aflevering van 'de ULTIEME woondroom' brengt een onhoudbare situatie van een gezin, instelling of bedrijf in beeld. Zij roepen de hulp in van het vakteam. Het team draagt oplossingen aan op het gebied van sanitair, klimaat en elektra/ICT. Het vakteam kwam onder meer in actie in Friesland bij een gezin met drie eigen en dertien pleegkinderen. Voor hen werd een comfortabele, energiezuinige en veilige woonboerderij gerealiseerd. Voor een juwelier uit Den Haag die werd beroofd, is dankzij installatietechniek een veilig atelier gecreëerd en een mooie, comfortabele woning. Voor een inwoner uit het dorp Zeeland (Noord-Brabant) die een zeer ernstige vorm van lichtallergie heeft, werd een woning en een ontwerpstudio aan huis gerealiseerd. De verlichting in de woning annex studio kan centraal of decentraal worden aangestuurd. Hetzelfde geldt voor de jaloezieën en rolluiken. De zonnecollectoren op het dak leveren een besparing van 60% op het verwarmen van water op.

Focus op installatietechniek

De focus van het programma ligt volledig op de installatietechniek en wooncomfort en thema's zoals energiebesparing. Consumenten zijn zich vaak niet bewust van alles wat er in een handomdraai gerealiseerd kan worden om hun leefsituatie te veraangenamen. Techniek gaat immers vaak schuil achter muren, deuren, plafonds en vloeren. De installateurs verzorgen een volledige renovatie van woningen en gebouwen met de modernste technieken zoals verwarming sturing, lichtregeling en huisautomatisering. Het unieke aan dit programma is dat er aandacht is voor alle installatietechnische zaken, het vakmanschap en het eindresultaat.

Onderzoek naar imago installatiebranche


De sponsoren van het programma hebben voorafgaand aan de uitzendingen een onderzoek laten uitvoeren om inzicht te krijgen in het imago van de installatiebranche. Het onderzoek is uitgevoerd onder vmbo scholieren, ouders van kinderen in de hogere groepen van de basisschool, consumenten en installateurs. De belangrijkste conclusies van het onderzoek zijn: 

- De helft van de consumenten, scholieren en ouders is bekend met de installatiebranche.
- De beeldvorming over de installatiebranche is bij alle doelgroepen goed.
- Alle doelgroepen zijn het erover eens: de installatiebranche staat voor vakmanschap.
- Ruim de helft van de consumenten heeft (een deel van) de benodigde werkzaamheden laten uitvoeren door een installateur. Zij zijn dus door persoonlijke ervaring bekend geraakt met de installatiebranche.
- Opvallend is dat men communicatie, samenwerken en integriteit redelijk vaak niet vindt passen bij de installatiebranche.
- 67% van de scholieren heeft nooit iets gehoord over de installatiebranche op school.
- Elektrotechniek/ ICT spreekt scholieren het meest aan. De vakgebieden sanitair en klimaattechniek zijn minder populair.
- Een klein deel van de ouders is geneigd de installatiebranche aan te bevelen aan hun kinderen. Slechts 1,2% van de ouders beveelt de installatiebranche bij hun kind aan.
- Installateurs zijn trots op hun werk.
- UNETO-VNI is bekend bij 31% van de consumenten. De helft kent UNETO-VNI alleen van naam. 54% vindt een branchevereniging wel belangrijk.
- UNETO-VNI is bij nagenoeg alle installateurs (97%) goed bekend

Begin december zal een eind-meting plaatsvinden om te bepalen of de doelstellingen van 'de ULTIEME woondroom' behaald zijn.

Crossmedia


Naast de tv-serie lopen er ook een aantal internetcampagnes aanhakend op het succes van 'de ULTIEME woondroom', zo kunnen kijkers zich laten inspireren voor het realiseren van hun eigen ULTIEME woondroom op het consumentenplatform van UNETO-VNI, www.perfectwonen.nl. Ook kan men kansmaken op een hersteloperatie van een woonflater. Hiervoor moet men een ultieme woonflater uploaden op www.myvideo.nl/woondroom.

Badkamer.nl krijgt van 33 klanten gemiddeld een 8.9! Deel uw eigen ervaringen
.